altoviolet
Op Facebook / On Facebook
  • TUIS / HOME: scroll over the buttons
  • STOOR / STORE
    • Ons boeke: bestel hier / Our books: order here
  • Novel: With The Safety Off
    • Extract from the novel by Graeme Feltham co-published with Dyehard Press
  • Poems: Crows in the Coral Tree
    • A collection of poems in English by Heidi Papadopoulos
  • Fiksie: Te Veel Sorge
    • Uittreksels uit Hans Pienaar se 'verhaal in stukke'
  • Roman: My China
    • Hans Pienaar se satire oor die derde mag, die ANC en China
  • Fotogedigte: Uithoeke/Outcorners
    • Hans Pienaar se unieke versameling fotogedigte, gebaseer op uitstallings oor etlike jare. Beperkte oplaag.
  • Short stories: Gary Cummiskey
    • Extract: Gone Gone
  • Bundel: Alchemie van die Meeue
    • Heidi Papadopoulos se eerste is 'n leeservaring soos min. Bestel by pappie@iburst.co.za
  • Novel: The Virgin in the Treehouse
    • Extract from Willemien de Villiers's second novel following on her best-selling Kitchen Casualties
  • Novel: My China
    • Hans Pienaar's satire on the third force, the ANC and China
  • Blog: Hans Pienaar
    • Notes, thoughts and think pieces by Hans Pienaar
  • Roman / bundel/ traktaat / tesis: Chaos, of Op Soek na Superman
    • Uittreksels uit Hans Pienaar se ondefinieerbare roman/bundel kortverhale / traktaat /pamflet/wetenskaplike tesis.
  • Bundel: Notas uit die empire
    • Uittreksels uit die tweede bundel gedigte deur Hans Pienaar
  • Drama: The Good Candidate
    • The Good Candidate premiered on January 30 2014 at Artscape in Cape Town.
  • Koekies en tee: Die Afrikaanse pers en apartheid
    • Uittreksel uit Chaos, of op soek na Superman, om meer lig te werp op Nasionale Pers se rekord as hervormer.

Uithoeke: Fotogedigte deur Hans Pienaar

Publikasiedatum: 2015


Fotogedigte – die neem van kunsfoto’s en die skryf van gedigte daarby deur dieselfde persoon – is ’n unieke kunsvorm. Die ideaal is dat die wedersydse verwysing na mekaar ’n lesing of ervaring oplewer wat nie moontlik is as een van die twee elemente afwesig is of van mekaar verwyder is nie. 
               Ek het self toevallig op die hibridiese vorm afgekom; trouens, die naam “fotogedig” is my eie. Op my reise deur die wêreld as joernalis het ek begin foto’s neem omdat my werkgewers nie altyd kon bekostig om ’n fotograaf saam te stuur nie.
                 Dikwels moes ek sulke foto’s haastig neem. En ewe haastig notas oor hulle neerpen sodat ek kon onthou waarom ek ’n spesifieke foto geneem het, so tussen onderhoude met ministers en uitstappies met diplomate deur.
                As digter het hierdie notas gaandeweg die grondslag vir “lui” gedigte begin word, wanneer ek nie te hard wou dink aan nuwe verse nie. Op ’n dag het ek egter besef hier is iets aan die gang wat flukser aandag vereis – die “lesing” van ’n foto word baie goed aangehelp deur poëtiese tegnieke.
                Met my eerste uitstalling op Oudtshoorn was daar positiewe kommentaar van die publiek en veral van ander digters en kunstenaars, soos Antjie Krog, Jeanne Goosen, Theo Kleynhans en Charl-Pierre Naudé. Dit het my aangemoedig  om verder te eksperimenteer, en die resultate, glo ek, kom die beste tot hul reg in ’n boek.

                                                                                                                                  –  Hans Pienaar
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Powered by Create your own unique website with customizable templates.